Menu
*
Laurens

Nieuws

Op deze pagina leest u het laatste nieuws van BuurtPas. Bijvoorbeeld handige informatie, de nieuwste aanbiedingen, nieuwe samenwerkingen of gewoon een gezellig bericht!
Wilt u automatisch het nieuws in uw mailbox ontvangen? Schrijf u dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
Gezonde voeding gezonde ogen
Gezonde voeding gezonde ogen

Dat goede voeding essentieel is voor een goede gezondheid, is algemeen bekend. Ook uw ogen hebben baat bij een goede voeding.

Onderzoek naar de gezondheid van het oog heeft onder o.a. een verband aangetoond tussen slechte en onvolledige voeding en een verhoogd risico op leeftijd gerelateerde maculaire degeneratie (AMD of netvliesveroudering) AMD tast geleidelijk het zicht aan in het midden van het netvlies, waardoor het centrale zicht vervormt en wazig wordt.

Bepaalde groenten en andere producten hebben antioxidanten, vitamines en mineralen die goed zijn voor de ogen. Zij werken als bouwstenen of beschermer in en rond de ogen.

BELANGRIJKE VOEDINGSSTOFFEN DIE HELPEN BIJ HET BEHOUD VAN UW ZICHT

WAAR VINDT U ZE?

Vitamine C :

Sinaasappel, kiwi, Aardbei, Banaan, Appel, Groene kool, Spruitjes, Bloemkool, Broccoli, Spinazie, tomaat en Wortel.

Vitamine E:

Plantaardige olie, plantaardige margarine, tarwekiemen, fruit en groenten en noten.

Zink:


Oesters/schelpen, Schaaldieren, Lever, Rood vlees, Eigeel, Gevogelte, Varkensvlees, Peulvruchten en Volkoren brood.

Omega 3 vetzuren:

Vette vis, Halfvette vis, Magere vis en Schaaldieren

Luteïne – Zeaxanthine:

(Gekookte) Boerenkool, Spinazie, Snijbonen, Sla, Gekookte broccoli, Courgette, Gekookte maïs, Eigeel, Gekookte spruitjes en gekookte erwten.

Wist u dat de opticien bij u thuis komt!

Voor informatie of een afspraak met de opticien kunt u bellen naar 0900 – 23 000 23 of kijk op www.huisopticiens.nl

 

 

« Terug naar de zoekresultaten